Reisdag richting chang mai - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu Reisdag richting chang mai - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu

Reisdag richting chang mai

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Fam.

18 Juli 2014 | Thailand, Kamphaeng Phet

Vanmorgen beetje laat opgestaan want de bedden van onze huisjes waren dermate slecht dat we allemaal slecht hebben geslapen alleen onze chauffeur had gelukkig wel goed geslapen!
Harde bedden en het leek alsof je op 'n boot lag! Als een van de twee draaide ging de ander omhoog!!
Om 9 uur pas ontbeten en koffers gepakt want we vertrekken hier
Het is een dooie bedoening en we willen weg
Dus en route richting chang mai
We weten dat het een lange trip zal worden dus we besluiten om het in twee keer te doen
Het is niet echt druk op de weg dus we kunnen goed doortuffen
Willem blijft rustig rijden en wij chillen wat in de auto
De meiden zitten helemaal achterin en kletsen, lachen, lezen en flauwekullen wat
Onderweg bij t tanken gaan we wat drinken en de route bekijken
De mensen moeten allemaal lachen als ze ons het busje uit zien komen
Ze verwachten niet dat er zes blanken uit een Thais busje komen en zijn daarom steeds erg verbaasd
Wij lachen en dollen gewoon mee
We verstaan elkaar toch niet dus alleen maar komisch
Gewoon lachen en zwaaien is de remedie!!!
Ook gaan we nog naar een supermarkt om kussens te kopen voor de dames achterin
De supermarkt is zeer uitgebreid echt nog mooier dan in Frankrijk dus we lopen er wat rond en de kar wordt geladen!!
Allemaal lekkere dingen
We nemen ook twee flessen chardonay mee!!!
Bij de kassa alles op de lopende band en ineens loopt het kassameisje weg en komt terug met een briefje waarop staat dat er geen sterke drank verkocht mag worden tussen 11 en 2. En tussen 4 en 7!!!!( mam je hebt gelijk)
Jammer dan maar geen witte wijn
We hebben een kamer geboekt tussen kamphaeng en tak via bookings.com
Dat wordt dus weer een verrassing!!
We rijden nog een heel stuk over weg nummer 1 en moeten opeens afslaan
We gaan een wijk in en rechts en links en weer en weer en komen op een plek uit midden in een thaise woonwijk!!
Als je weet hoe die eruit zien!!! Hahaha veel rommel, bamboehutjes, hoog golfplaatgehalte en veel afval!!
José en ik kijken elkaar al aan zo van wat is dit in hemelsnaam
Maar we gaan toch maar even kijken
De eigenaar doet de poort voor ons open en we komen op een soort van binnenplaats waar we het busje neer kunnen zetten
We maken kennis met hem en zijn vrouw en hij neemt ons mee naar de kamers!!
Wauw....... Wat een paleisje!! Echt niet te geloven
Een klein rond zwembadje met daar om heen 6 kamers
We bekijken de kamers en zijn meteen verliefd
Wat een prachtige plek!!!
We plunderen meteen de koelkast en gaan heerlijk op ons terrasje zitten en drinken wat!!
Ties willem en José nemen nog een verfrissend bad
De eigenaar is van Oostenrijkse herkomst en vindt het volgens ons wel leuk dat we Duits met hem kunnen spreken
We vragen hem van alles en ook of we hier kunnen eten
Ja hoor er is een kaart en we kunnen gewoon bestellen
Hij komt rond half 7 de bestelling opnemen en we mogen onder een afdakje gaan eten
Wat een mooie plek!!!!
Het eten smaakt ons heerlijk
Ties en sofie eten zelfs een Oostenrijkse schnitzel met friet!!! Hahah en hij heeft speciaal voor ons mayonaise gehaald
De schat!!!
Na het eten kletsen we nog wat en besluiten dan om de kamer in te gaan want we worden opgegeten door de muggen!!
De temperatuur is erg hoog
S avonds is het nog steeds over de 35 graden dus in een kamer met airco is het goed toeven
De meiden gaan nog even een film kijken
En ik ga nog even dit schrijven en dan slapen
Morgen ontbijten we voor onze doen vroeg: half 8
Dan kunnen we vroeg vertrekken richting chang mai
Het hotel is al geboekt dus weer een nieuwe lokatie!!!

• 18 Juli 2014 - 18:07

Saskia:

Wat ben ik benieuwd naar de foto's van jullie paleisje...... zoals je het beschrijft Karin zou ik het gelijk boeken

• 18 Juli 2014 - 18:55

Noelle:

Ontzettend leuk om te lezen, hoe de reis verloopt.
    Pap kan echt overal slapen

• 19 Juli 2014 - 02:09

Fam. Van De Ven:

Hallo volgers!!!
    Ik ben steeds aan t proberen bij de verslagen foto s te plaatsen maar t wil nog steeds niet lukken!
    Ik moet ook zeggen dat ik er niet al te veel " onderzoektijd" aan besteed!!!
    Maar elke dag 'n poging!!!
    Gr. Vanuit het hete, klamme ,soms stortbui-achtige Thailand
    XXX