En weer reizen naar chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu En weer reizen naar chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu

En weer reizen naar chiang mai

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Fam.

19 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na een nacht waar de blaffende honden ons wakker hebben gehouden zaten we toch al om half 8 aan het ontbijt
Spullen na het ontbijt ingepakt en weer op weg naar het noorden
Onderweg zien we rijstvelden en uitgestrekte vlaktes en de bergen komen er aan
Het wordt wat koeler zegt men maar wij merken er nog vrij weinig van!!
We gaan nog een keer tanken om te kijken hoe de route nou precies is en we besluiten om vis lampang te rijden
Daar is volgens de Oostenrijker van vanmorgen een mooi olifantenreservaat met een hospitaal voor die beesten
We besluiten er heen te gaan
Rond half 1 arriveren we daar
Er zijn veel toeristen!! Dat hebben we nog vrij weinig meegemaakt hier
Wij zijn vaak de enigen die rondlopen en een bezienswaardigheid zijn!
We gaan het park in, parkeren de bus en kopen een ticket voor een wat grotere bus die ons naar het hospitaal brengt
Daar staan een paar zielige exemplarente eten
Ze staan met kettingen vast wat ons best wel zielig lijkt!!
Dan gaan we naar de poedelplaats waar we zien dat de olifanten met veel plezier het water in gaan met mensen op hun rug
Ze zitten gewoon los
Het zijn volgens ons mensen die een cursus voor olifantentrainer leren, dat kan hier namelijk in drie dagen!!!
Het badderen is leuk om te zien
Daarna gaan we naar een show die door die beesten wordt opgevoerd
Allerlei kunstjes die geleerd zijn laten ze zien
Echt een toeristische attractie!!! Is dit de moeite waard vragen wij ons af maar we zijn wel gecharmeerd van een heel klein olifantje met twee roze strikjes in
Sofie en roos voeren die beestjes nog bananen en stokjes
Dan nog wat koffie en we vertrekken naar chiang mai
Rond 4 uur zijn we in chiang mai
Willem moet met de bus door zeer smalle straatjes rijden, zo smal dat de buitenspiegels ingeklapt moeten worden
We bekijken onze kamers en gaan accoord!!
Nog even bij t zwembad aan 'n biertje en we lopen de stad in
De eerste tempel is op de hoek dus daar maar meteen even kijken
We gaan wat eten bij 'n Thais restaurant en lopen daarna nog over een kleine markt
Ties en willem aan de cappucino!!!
Dan nog een bezoek aan de avondmarkt en met de tuktuk terug naar ons hotel
Nog een biertje en naar bed!!!
Het is nog steeds bloedheet en het stikt van de muggen dus onderduiken in onze airco gekoelde kamers!

• 20 Juli 2014 - 08:08

Dorry:

Joh, jullie weer lijkt op dat hier in Nederland!! 35 graden en benauwd...in plaats van olifanten badderen hier Neeltjes!! Nog effe flink proberen om foto's te posten Ka want je maakt iedereen zoooo nieuwsgierig! Zo maar even benieuwd, hoe is het rookbeleid in Thalland??ook overal verboden te roken??gr dorry

• 20 Juli 2014 - 09:38

Saskia:

Jammer dat het ( nog) niet lukt met de foto's Karin want ook ik ben er super benieuwd naar!
    Maar voor nu creëeren we onze eigen beelden, ook leuk!!!