Reizen naar kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu Reizen naar kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu

Reizen naar kanchanaburi

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Fam.

17 Juli 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Na t ontbijt de koffers gepakt en op weg naar the river quai.
Het is best druk op de weg en het links rijden is best raar maar willem doet t uitstekend
Als een volleerd linksrijder begeeft hij zich over de Thaise wegen.
Eerst een heel stuk door de buitenwijken van Bangkok en dan de snelweg op richting the river quai
We worden links en rechts ingehaald door scooters en auto s maar geen paniek!!
Onderweg stoppen we een keer om wat te drinken
Een prachtig wegrestaurantje!! De mensen zijn super aardig maar verstaan absoluut geen Engels dus dat wordt met handen en voeten en vooral aanwijzen!
Na even vertrekken we weer richting de rivier
De TomTom die we aan boord hebben brengt ons keurig bij de spoorlijn waar we heen willen en natuurlijk de brug
We parkeren onze bus en we lopen naar de brug
Sofie en roos zien 'n man van de brug springen en zijn verbaasd .... Zoiets doe je toch niet!! Ze blijven de man in de gaten houden en zien dat hij onwel wordt
Gelukkig ziet een oplettende longtailbooteigenaar dat ook en vaart naar de man
Die is helemaal buiten westen en wordt naar de kant gebracht
Een hoop gedoe maar hij wordt afgevoerd met 'n ambulance
We lopen over de brug
Daarna nog naar een museum
Na t museum nog wat drinken en gaan op zoek naar het andere museum wat meer gaat over de bouw etc van de bridge
Na even gevonden en we lopen daar rond
Er hangen veel foto s van de bouw van de bridge , best indrukwekkend om allemaal te zien wat die arbeiders daar hebben meegemaakt
Dan rijden richting ons hotel
Het is best wel ver
Eindelijk gevonden
Het is bij een golfclub maar er is niets te doen
We checken in en worden naar onze huisjes gebracht
Het is echt in de middel of nowhere hier
We besluiten om eerst maar wat te gaan zwemmen, even wat afkoelen!
We bestellen een paar biertjes en wat chips en alles is over the date!!!lang gaan gasten gehad????
We gaan toch maat eten in het restaurant want om nou hier in het donker nog te gaan zoeken naar een restaurantje lijkt ons geen goede optie dus wat eten hier.
We bestellen alle 6 hetzelfde rijst met groenten en kip!!
Erg smaakvol dat moet ik zeggen.
Ook nemen we er friet bij, heerlijk
Als ik de friet bestel bij de ober en vraag om french frites loopt hij meteen naar t kantoortje
Ik denk wat gaat die man doen en zeg tegen de rest: ik denk dat de friet in een la ligt maar nee hoor: hij denkt dat ik vraag om WiFi codes!!!
Wij lachen!!
Na het eten besluiten we om naar onze huisjes te gaan
Wat tv kijken en wat ontdekken we:..... Nederlandse zender!!!!
De etappe van de Nijmeegse 4 daagde in Wijchen!!!
Op ja buiten op ons terras zit een hond die zit op ons te wachten!!
Hij liep met ons mee naar het restaurant en rende achter de auto aan naar onze huisje!!
De stakker.... Zou José zeggen

• 17 Juli 2014 - 17:15

Dorry:

Ha globetrotters
    Steeds maar zelf even kijken of er wat op staat want ik krijg geen berichtjes terwijl ik me wel heb aangemeld. Geeft niks, zo zie ikhet ook. Wat een heerlijke avonturen... Jullie komen zeker in de hemel met al die boeddaz's die jullie aanbeden hebben toch?? Leuk om te lezen, maar kaatje ik wacht wel op foto's!!!
    Hier in Uden is het tropisch warm, de 4 daagse is zelfs vervroegd omdat het morgen en zaterdag nog warmer gaat worden, 33 graden, voor het weer hoeven we dus niet naar Thailand. Maar hier is het natuurlijk meteen weer klef!! Hoe is dat bij jullie, lees wel van de zweetdruppeltjes maar is het ook zo benauwd??
    Geniet en shop nog lekker!! ( wat koop je daar trouwens??)
    Liefs dorry

• 17 Juli 2014 - 17:22

Dori:

Fijn dat alles goed gaat, zitten jullie soms in THE. Legacy river kwai resort daar hadden wij en huisje,ik was vandaag met Truus naar het ziekenhuis geweest, ging kwart over tien de deur uit en ben nu net vijf uur terug ze kreeg allerlei onderzoeken, ik had een boek meegenomen en heb zitten lezen, een geluk het is 32graden en in het ziekenhuis was het koel,in de auto was het niet te harden die had al die tijd in de brandende zon gestaan, Peter en de jongens zijn vanmiddag vertrokken daar zal ik vanavond wel iets van horen. Verder geen nieuws morgen ga ik naar Nick en Simon , groeten aan allemaal mam

• 17 Juli 2014 - 17:42

Saskia:

Heej allemaal, ook ik ontvang geen rechtstreekse meldingen van een update, maar kijk gewoon iedere dag even, no problema. Wat een belevenissen, prachtig! Door je verslagen Karin neem je ons echt ff mee op jullie reis en krijg ik beelden van hoe het is!!
    Geniet lekker verder en op naar een volgend avontuur!