In chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu In chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu

In chiang mai

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Fam.

20 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Tijdens het ontbijt besluiten we om naar de grootste tempel met de langste trap te gaan
Het is wel een eindje rijden met veel haarspeldbochten!!
Lekker voor de meiden achterin!!
Na ongeveer een half uur berg op zijn we er
Het is er erg druk
We parkeren onze bus en lopen de trappen op
Overal stalletjes om spullen te kopen en roos ziet een man die vogeltjes in kooitjes verkoopt
Die mag je boven op de tempel loslTen en hij vangt ze gewoon naderhand weer!! Wat een business
Toch gekocht en de trappen betreden in deze benauwde hitte
Als we eenmaal boven zijn zien we dat wij er inderdaad 7 jaar geleden ook zijn geweest
Maakt niets uit!!
Het is hier prachtig
We gaan eerst de vogels bevrijden en drinken dan onze cappucino op
Dan de tempel in
Schoenen uit schouders bedekken en lange rokken aan
Wauw echt heel erg mooi
Het is een rond complex omringt mat allemaal grote bellen waar de templegangers mogen bellen na de dienst
We zien een monnik zitten in 'n klein tempeltje en gaan bi zijn gebeden zitten
We mogen na afloop naar voren komen en krijgen een touwtje om onze pols
Ik weet nog van toen dat je dat niet af mag knippen maar t moet eraf slijten dus we lopen allemaal met een katoenen armbandje de komende periode !
We lopen verder en kijken naar een zegening van een aantal mensen
De monnik nodigt sofie en mij uit om te komen zitten en hij roept van alles in het Thais en als laatste roept hij happy happy happy long lief good life en good luck
Toen werden we besprenkeld met een lading water uit een aantal rietstengeltjes en we mochten weer gaan
Het tempeltje met de stokjes hebben we ook nog bezocht
Je moet daar op je knieën gaan zitten en schudden met een koker
Op een gegeven moment komt er 1 stokje uit met een nummer
Dat correspondeert weer met een nummer en dat nummer staat op een blaadje wat je mee mag nemen
Op het blaadje staat een voorspelling voor je leven
Dan nog even wat rondlopen en onze namen op een rollend doek zetten
Die doek wordt gebruikt om de tempel te versieren
Na al deze tradities gaan we terug naar de auto
Eerst alle treden weer af!!
We stappen weer in en gaan onderweg nog even naar een waterval
We moeten eigenlijk entree betalen maar willem wil eigenlijk keren dat we er weg gaan maar er is op de hele weg naar die waterval geen mogelijkheid om te keren dus toch maar bezoeken!!
Dan betalen we maar als we terug gaan!!
De kronkelende weg weer terug en nog stoppen bij Maya
Een heel groot winkelconcern met 4 etages kleding schoenen etc
Er is daar de een of andere verkleedactiviteit want er lopen allemaal verkleedde mensen rond
We proberen er achter te komen wat er aan de hand is maar het Engels wordt niet verstaan!!!
Dan nog even een broodje eten en terug naar het hotel waar we nog even van de zo'n genieten bij het zwembad
Vanavond nog even de stad in om te eten en de avondmarkt nog maar een keer te bezoeken!!!!

• 20 Juli 2014 - 13:26

Dori:

Wat leuk om dit allemaal te horen, ook wij waren op dezelfde plaatsen als waar jullie geweest zijn, hebben ook vogeltjes losgelaten en waren ook bij de monniken en kregen een armbandje, fijn dat jullie het zo goed hebben , liefs mam

• 20 Juli 2014 - 14:19

Kar:

Hoi mam
    Echt superleuk om te horen dat jullie dit ook allemaal gedaan hebben
    We hebben t hier geweldig
    Wel erg heet, weinig regen dus geluk!!!
    Morgen olifantenrijden dus spannend!!!
    Gr xxxxvan ons

• 22 Juli 2014 - 12:41

Dorry:

Zooooo dat wordt een lang en gelukkig leven voor jullie, kun je dat voor Gert en mij ook even regelen als je weer eens in een tempel komt??
    Olifanten rijden, lijkt me geweldig...geniet ervan en ben lief voor Jumbo he... Liefs dorry