Dieren bezoekdag 21 juli - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu Dieren bezoekdag 21 juli - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu

Dieren bezoekdag 21 juli

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Fam.

21 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen na het ontbijt gaan we met de auto naar een olifantepark ongeveer 20 km verderop.
Het is even rijden en we gaan de bergen in. Veel haarspeldbochten maar na even komen we er aan.
Het is een prachtig park zo te zien en we vragen of we alleen olifant kunnen rijden en geen show mee te maken. Dat kan. We kunnen de tocht om 13.00 beginnen. Als we bij de kassa staan even een probleem. We moeten 4 olifanten reserveren!!!
Dus dan gaan ties en willem alleen op een olifant!!
We krijgen allemaal 1 beest toegewezen en gaan op pad. Al gauw zijn we erachter dat die van ties het leukste is. Het is een vrij kleine en de verzorger/trainer is een schattig mannetje. Hij laat ons de kunsten zien die hij het kleintje al geleerd heeft!! Echt schattig: met z 'n slurf draaien, trompetteren op commando, een kusje geven met zijn slurf, etc.
Echt super leuk.
De meiden zijn helemaal gecharmeerd van deze kleine olifant!!
José en ik hebben een wat groter model die zo nu en dan erg veel moeite heeft met de paden. We schudden erg heen en weer in ons bakje en moeten er wel erg om lachen.
Sofie en roos hebben ook een groot exemplaar die de paden keurig volgt. Als laatste die van willem. Het is een supergrote olifant die volgens ons het wel een beetje gezien heeft met de ritten die hij moet lopen. Hij sjokt wat achteraan.voor ons ideaal want zo kan willem alles filmen.
We rijden ongeveer een uur en stoppen tussendoor bij een beek.
Daar mogen ze wat drinken en die kleine gaat water spuiten op commando. Gelukkig niet op ons!!! Goed afgericht!!!
Na een uur durende rit gaan we eraf en drinken nog een kop koffie in het park en gaan na het voeren en wat foto s maken terug naar de auto.
We besluiten om naar de krokodillenfarm te gaan.
Daar aangekomen zien we dat wij de enige bezoekers zijn. We lopen naar binnen en bekijken de krokodillen die in het water liggen.
Sofie en roos mogen ze voeren. Ze krijgen een hengel met een touw en daaraan bungelt een stuk vlees.
Ze houden dat boven de bek vN een krokodil en voor ze t weten sleurt en scheurt dat beest het stuk vlees eraf.
De meiden schrikken zich steeds een ongeluk!!
Dan naar de show! Er zijn inmiddels een aantal Chinezen gekomen om ook van de show te genieten!
Nou t zal wel wat worden.
Er gaat een knul het water in en loopt naar het plateau waar een stuk of 8 krokodillen liggen,ze ogen erg suf!!
Er volgt een show met het openen van de bekken van die beesten en de jongen steekt zijn hand er in en zijn hoofd.
Zijn die beesten gedrogeerd? Wij vragen het ons steeds meer af en zitten sceptisch te kijken.
Gelukkig duurt t niet zo lang!!
We gaan terug naar ons hotel en drinken daar nog wat en gaan toch nog even een tempel bezoeken. We gaan deze keer niet met een tuktuk maar met de rode taxi
De man brengt on s naar die tempel voor 120 bath,dat is toch goedkoper dan twee tuktuks!!
We komen bij de tempel aan en er zit een oudere monnik
Hij wenkt ons naar binnen en we gaan op de grond zitten.
Hij vraagt waar we vandaan komen en hij begint in gebrekkig Engels van alles aan ons te vertellen. Hij noemt allemaal steden op waar hij is geweest en zegt steeds: thinking
Wij moeten er wel om lachen.
We zitten er een tijdje en de monnik stuurt twee jonge monniken weg en zij komen terug met voor ons allen een pakje sojamelk!!
Wat moeten we daar nou mee??
We lopen weg en onze taxi chauffeur staat nog op ons te wachten, de schat!!!
Hij brengt ons naar de avondmarkt zodat we nog even kunnen shoppen !
De mannen pikken een terrasje en wij lopen weer wat rond.
Natuurlijk weer van alles gekocht wat we mee moeten sjouwen!!!
Onze koffers worden misschien wel te klein!! Haha
Om 23.00 uur zijn we weer terug in ons hotel karinthop en besluiten te gaan slapen
Morgen vertrekken we richting lampang!!!

• 24 Juli 2014 - 18:01

Dorry.arts@xs4all.nl: