Dolfijnen - Reisverslag uit Chanthaburi, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu Dolfijnen - Reisverslag uit Chanthaburi, Thailand van Fam. Ven - WaarBenJij.nu

Dolfijnen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Fam.

27 Juli 2014 | Thailand, Chanthaburi

Vandaag gaan we naar Oasis waar de meiden met dolfijnen kunnen zwemmen. Het is ongeveer een uurtje rijden voor we er zijn. Onderweg door allemaal kleine dorpjes met oester en garnalenkwekerijen.
Na een aantal kleine weggetjes komen we er aan. We kunnen naar de show van 11 uur en daarna mogen sofie en roos te water. De show is leuk om te zien. Je ziet aan de dolfijnen dat ze er plezier in hebben en laten hun kunstjes aan het publiek zien. Er zijn veel toeristen op af gekomen hoewel weinig blanken. Veel Thai, Japanners, etc.
Dan mogen de dames mee naar een bassin. Daar eerst nagelcontrole, sieraden af en douchen. Met zwemvest aan mogen ze naar het platform lopen en gaan er bij de trainer opzitten. De trainer vertelt van alles over de beesten en ze mogen om de beurt met de dolfijn zwemmen en kunstjes laten doen. Eerst met een roze dolfijn en daarna met een kleine grijze. De dolfijnen luisteren echt heel goed naar de instructies die ze krijgen. Wij vragen ons af hoe die beestjes dat geleerd krijgen?
Sofie en roos genieten van de dolfijnen en na een uur zijn ze klaar. We drinken daar nog wat en besluiten om naar het dichtstbijzijnde strand te gaan. Een geweldig strand met allemaal strandtentjes op z'n Thais.
Ligstoelen op het strand en kleine tafeltjes waar we aan kunnen zitten. We gaan eerst voor een pilsje en daarna aan de garnalen! Heerlijk!!!
Het strand is hier veel schoner dan bij onze vorige locatie!
We blijven hier tot een uur of 5 en gaan dan terug naar het hotel.
S avonds nog gelopen naar een grote winkelketen en wat gegeten bij de pizzeria.

• 27 Juli 2014 - 19:43

Dorry :

Och wat klinkt dat leuk..heb jij niet met de dolfijnen gezwommen kaatje?? Wat maken jullie veel leuke dingen mee, ben zo benieuwd naarfoto,s/filmpjes . wanneer gaat jullie weekje relaxen beginnen? Hier vandaag weer plakkerig weer, benauwderig..dus maar weer gaan zwemmen, neel wordt al een ware waterrat. Geniet nog lekker!! Gr dorry

• 27 Juli 2014 - 21:46

Margie:

Leuk om van jullie vakantieactiviteiten te lezen.
    Geniet lekker daar,
    groet Margie

• 27 Juli 2014 - 21:54

Saskia:

Wat een mooie belevenis voor die meiden, zwemmen met dolfijnen, hoe fantastisch is dat!!
    Karin, in huize vd Ven is alles (weer) oké......las dat je moeder al even positief verslag had uitgebracht. Geniet van al het moois wat nog komen gaat!! Veel groeten weer van ons! X